İletişim Başkanlığı’nın resmi sosyal medya hesabından Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat 2023’teki depremlerin ardından 11 ilde başlatılan inşa seferberliğine ilişkin önemli paylaşımlar yapıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde yürütülen çalışmalar kapsamında, depremin etkilediği illerde yapılan konutlara ilişkin detaylar paylaşıldı.
Yapılan açıklamalara göre, 11 ilde, 174 ayrı alanda, 3 bin 481 şantiyede, 182 bin mimar, mühendis ve işçi görev alıyor. Saatte 23, günde ise 550 konut üretimi gerçekleştiriliyor. Bu kapsamda bugüne kadar 250 bin konut teslim edilirken, yıl sonu hedefi ise 453 bin teslimat olarak belirlendi.
August 21, 2025 tarihli paylaşımda ise deprem bölgesindeki çalışmaların hız kesmeden devam ettiği vurgulandı. Kahramanmaraş, Malatya, Elazığ, Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Şanlıurfa, Adana, Osmaniye, Hatay ve Kilis gibi illerde yapılan çalışmalar sonucunda şimdiye dek birçok konut, iş yeri ve köy evi tamamlandı. Örneğin, Kahramanmaraş’ta 26 bin 311 konut, Malatya’da 27 bin 541 konut, Elazığ’da 9 bin 381 konut gibi yüksek sayıda konutun tamamlandığı belirtildi.
Paylaşımda ayrıca, il bazında yıl sonu hedefleri ve tamamlanan konut, köy evi, iş yeri sayılarına ilişkin detaylı bilgiler de yer aldı. Asrın inşa seferberliği kapsamında yürütülen çalışmaların depremzedelerin yaralarını sarmak ve yeni umutlar inşa etmek adına önemli bir adım olduğu vurgulandı.