Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Bayraktar, CHP Edirne Milletvekili Ahmet Baran Yazgan’ın kalıcı yaz saati uygulamasına ilişkin yazılı soru önergesine yanıt verdi. İstanbul Teknik Üniversitesi tarafından yürütülen çalışmanın sonuçları doğrultusunda sabit saat uygulamasına geçildiğini belirtti. Bayraktar, akşam puantının ilerleyen saatlere doğru yayıldığını, bu durumun puantın yönetiminin daha kolay hale geldiğini ifade etti.
Bayraktar, yaz saati uygulamasının başladığı Ekim 2016 ile Mart 2024 tarihleri arasında yaklaşık 20 milyar lira karşılığı olan 11,252 milyar kilovatsaat (kWh) enerji tasarrufu sağlandığını açıkladı. Dönemsel dağılımı paylaşan Bakan, farklı yıllarda elde edilen enerji tasarrufu miktarlarını detaylı bir şekilde aktardı.
Araştırmanın sonuçlarına göre, kış saati uygulamasının elektrik tüketimini artırdığı ve mevcut duruma göre ekonomik kayıplara yol açtığı belirtildi. Bakan Bayraktar, yaz saati uygulamasının yıl boyunca uygulanması gerektiğini, güneş ışınımından daha fazla yararlanma ilkesinin esas alınması gerektiğini vurguladı.
Bakan Bayraktar, Avrupa Parlamentosu’nun üye ülkelere tek saat uygulamasına geçmelerini tavsiye ettiğini hatırlattı. Sonuç olarak, yapılan kapsamlı araştırma neticesinde, enerji verimliliği ve ekonomik açıdan doğru kararlar alınması gerektiği vurgulandı.