İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Lübnan’daki ateşkesin denetlenmesi için ABD ve İran arasında İsviçre’de varılan yeni mekanizma karşısında diplomatik girişim başlattı. İsrail’in dışarıda bırakıldığı bu yeni yapı, Netanyahu’da paniğe yol açtı.
İsrail’in Kanal 12 televizyonu, üst düzey İsrailli yetkililere dayandırdığı haberinde, Netanyahu’nun endişesini dile getirdi. Yeni mekanizmanın, daha önce Lübnan, İsrail, ABD, Fransa ve BM’yi içeren yapının yerini aldığı belirtildi.
ABD ve İran arasında İsviçre’de yapılan görüşmeler sonucunda, Lübnan’da ateşkesin denetlenmesi amacıyla yeni bir mekanizma kurulması kararlaştırıldı. Bu mekanizmanın ABD, İran, Lübnan, Katar ve Pakistan’dan oluşacağı bildirildi.
Katar ve Pakistan’ın arabuluculuğunda yürütülen müzakerelerin ilk turu 21 Haziran’da İsviçre’de tamamlandı. Taraflar, 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanmasına ilişkin teknik detayları ele aldı.
Arabulucu ülkeler Katar ve Pakistan Dışişleri Bakanlıkları, ortak açıklamalarında, tarafların